fredag 11 december 2009

Tv-soffan

Jag har haft en helkväll i tv-soffan en fullspäckad vecka. Planeringsdagarna var helt okej och framförallt resulterade de i att en av mina kollegor inte kan flyta undan som han gör i dagsläget, men i övrigt hade vi gärna fått komma lite längre i arbetet. Det blev i alla fall lite gjort och vi jobbade till 23 på tisdagskvällen, så vi tog verkligen vara på tiden. Barnen blev glada när vi kom tillbaka så ett visst avtryck och viss trygghet har man uppenbarligen gjort och ingett ändå. Onsdagseftermiddagen ägnades åt att ställa i ordning för julmarknad på skolgården. Det var trevligt, rörigt och lite regnigt. Barnen sjöng fint för alla föräldrar och typ alla saker blev sålda till ett rimligt pris. Eftersom jag uppenbarligen gick på nån form av adrenalin så bakade jag vörtbröd av bara farten när jag kom hem. Igår hade jag ett tufft möte på jobbet så igårkväll var jag helt död. Jag kunde dock inte sjunka ner i soffan pga att jag var tvungen att sy en barnfilt som jag erbjudit mig att göra till en kollegas lilla kille. Idag har tröttheten således kommit ikapp mig och jag har varit helt förstörd hela dagen. Filten blev hemskt uppskattad och frågor om hemsida för "Här och nu"-saker efterfrågades och det värmer ju. Jag ska fundera på saken för det är väldigt rofyllt att sätta sig vid symaskinen och givetvis riktig kul. Det bästa vore om jag hade haft ett sybord så den hade kunnat stå framme hela tiden, men det är dessvärre inte riktigt möjligt i dagsläget...

Eftersom jag varit helt förstörd ikväll med hänvisning till den intensiva veckan har jag bara suttit/halvlegat i soffan och tittat på På spåret, Idolfinal och nu är det Fredspriskonserten från Oslo. Wyclef Jean var skön som fan och fick hela konserthuset att dansa.

Inga kommentarer: