söndag 13 december 2009

Lucia

Trots ca 10 timmar sömn per natt och en relativt lugn helg är jag ändå jättetrött. Det är tur att det snart är jullov. Idag var jag på luciakonsert i Högalidskyrkan, men den var tyvärr lite spretig och jag fick aldrig någon julstämningsboost. Det var dock en oerhört mäktig kyrka med högt till tak så det fanns verkligen gåshudspotential, men ljudet försvann i kyrkans rymd och det var inte så där mäktigt som det kan vara. För att väga upp det lite har jag precis sett Svt:s luciafirande från Växjö på SVT play och om jag varit på plats hade jag säkerligen fått gåshud. Det bästa med både luciakonserten i Högalidskyrkan och den på Svt var att den skingrat tankarna lite från den kommande jobbveckan som rivstartar imorgonbitti med en elevvårdskonferens - puh...

Bäst jag försöker sova lite nu så jag orkar hålla huvudet kallt...

Inga kommentarer: