lördag 19 december 2009

Julklapp i förskott

Idag har jag påbörjat årets julklappsinhandling på allvar. Det var faktiskt hyfsat drägligt att gå på stan, vilket jag blev glatt överraskad av. Att det samtidigt föll stora vita flingor gjorde inte saken sämre. Dessvärre är det inte lika mycket snö i Karlstad som här i Stockholm, men bara lite vitt på marken räknas också eftersom det varit gröna jular de senaste åren.

I torsdags hade vi julfest med jobbet och då delades det dels ut PIM-klappar i form av datorhörlurar till alla som är klara med PIM 1 (en datauppgift...), dels fick vi en rätt schysst väska med namn och skolans logga på. Igår kom en andra förskottsjulklapp i form av en festivalbiljett till Urkult 2010. Jag var en av vinnarna i Ådals-Lidens SK:s måljakt. Nu vet jag alltså att jag bör ta sen semester nästa år.

På tal om julklappar i förskott så har jag suttit och tittat på flera avsnitt av en av 90-talets fantastiska julkalendrar - Tomtemaskinen med Pettson och Findus. I ett av avsnitten delar Findus ut julklappar i förskott - helt underbart. På grund av att jag just nu är osams med youtube får man klicka här för att komma till alla avsnitt. Två andra favoriter är givetvis Sunes jul och Julens hjältar med julhunden i spetsen. Nu måste jag se lite på dem också innan jag börjar slå in julklappar.

2 kommentarer:

Erika sa...

Grattis till vinsten. Själv vann jag en trisslott och på den vann jag hela 25 kronor! Fast där tog det stopp...

Heja ÅSK!

Jag sa...

Tackar! Så typiskt trisslotter att "bara" ge 25 kr i vinst...