söndag 6 december 2009

Jobb och julstämning

Julstämningen börjar komma smygandes lite smått trots alla extratimmar på jobbet under veckan som gick. Det blev sena jobbkvällar måndag, onsdag och torsdag och min lediga fredag var verkligen välförtjänt och välbehövlig. Anledningen till de sena jobbkvällarna var föräldramöte, julpyssel och husmöte. Julpysslet flöt på bra, men det hade inte blivit nåt pyssel om inte jag och kollegan E dragit ett så stort lass... Den sneda arbetsfördelningen blir något att prata om på våra lyxiga teamdagar som vi har på tisdag och onsdag.

Nu till julstämningen... I tisdags klämde jag in ett lussekattsbak och S kom förbi på glögg och provsmakning. På fredagskvällen var mamma, pappa och jag på A christmas carol på Maximteatern, vilken var mycket bra. Det var bra skådespelare och historien i sig är ju väldigt mysig, men bäst var alla julsångerna. Sedan fyllde vi på juldosen lite med julmarknad på stortorget på lördagsförmiddag. När mamma och pappa åkt gick jag på stan och letade efter julkläder, men hittade inga förrän jag tog en vända i Vällingby på vägen hem så nu har jag lite julfina kläder i min garderob. Lördagen avslutades sedan med bio - Luftslottet som sprängdes. Kanske inte så juligt, men bio är ju alltid trevligt.

Inga kommentarer: