söndag 29 november 2009

Pysselfixande

Mitt planerade intag av D-vitamin grusades ordentligt idag. Mest på grund av att jag var lite segstartad på förmiddagen, men även för att jag fick nåt märkligt ryck och plockade fram både dammsugare och skurhink... Solen sken alltså när jag vaknade, men när jag drygt 2 timmar senare var redo att ge mig ut låg en kompakt dimma över hela västerort... Det blev en promenad till Vällingby i alla fall för vintergardinsspan och handling till julbak. Väl där efter en 45 minuters promenad mötte jag upp S för en fika och lite uppdateringssurr. Jag lyckades faktiskt hitta både gardiner och få med mig alla saker som stod på handlingslistan, inkl. saffran fast det var skitnära att jag glömde det... Eftermiddagen och kvällen har ägnats åt jobbförberedelser inför veckans julpyssel både på skol- och fritidstid. Jag har sytt, gjort mönster, lagt pärlplattor och broderat, men har ändå lite kvar att fixa med på planeringen imorn. Göra mallar är så sjuuukt tråkigt.

Veckan som kommer blir hektisk men kort för jag har tagit semester på fredag. Det ska bli skönt med en ledig dag efter två dagar med kvällsjobb bestående av föräldramöte och kvällsmöte.

Inga kommentarer: