torsdag 19 november 2009

Vilken jävla dag!

6.30 - Alarmet på mobilen ringer och vill inte riktigt stänga av sig så jag får trycka lite extra på telefonen för att få tyst på oljudet. När jag väl fått av det ser jag att jag fått ett sms från min kollega som ska öppna på jobbet idag. Sms:et kom 00.08 och han frågar försynt om jag kan öppna istället för honom för han är sjuk - magsjuk...
6.45 - När jag susar nerför backen ser jag att det lyser på skolan och att det inte står några barn och stampar utanför jag så jag hoppas att han fått tag på nån annan som kunnat öppna... Men, nejnej... Han sitter där och ser ut som ett lik. Efter en kort "utskällning" från mig rörande att det är okej att ringa och väcka mig om man är sjuk skickar jag hem honom.
7.00 - Jag kommer för en gångs skull ihåg att lyssna av telefonsvararna på jobbet. Då har ytterligare en kollega i mitt team blivit sjuk pga. vaccinet och har sjukanmält sig redan kvällen före.
7.50 - En av kollegorna som var borta igår meddelar att hon är på väg till jobbet - jippie! 3 av 5 av mitt team är på plats. I team 2 är 4 av 6 personer på plats nu.
8.10 - Skoldagen börjar och det är helt okej. Det är lite vaccinationshysteri bland barnen, men inte såå farligt.
9.30 - Team 2 decimeras till 3 personer då vi enhälligt skickar hem C då hon inte heller känner sig fräsch efter vaccineringen.
11.45 - Nu är team 2 bara 2 personer kvar, men det pga att en person jobbar halvtid...
Resten av skoldagen flyter det mesta på helt okej. Jag får rycka in lite hos 2:orna för att en av lärarna får ett taltexttelefonsamtal (eller vad det heter...), men annars är det rätt lugnt.
När sedan fritids börjar har vi fått in 2 vikarier och inledningsvis går det rätt bra, men sen ryker vår "tjejliga" ihop - igen. Min förhoppning att kunna gå hem lite tidigare för att kompensera min tidiga morgon grusas direkt och kl. 16 lämnar jag över en del till en kollega och är på väg hem, men hinner inte gå ut innan jag blir "haffad" av en de inblandade tjejernas mamma... 16.15 cyklar jag hem och nu ska jag snart ner och hänga tvätt. När tvätten är klar ska jag ta mig till SATS och gymma lite för att rensa hjärnan. Imorn jobbar jag 10.30-18 och jag hoppas faktiskt på att det är några barn hemma efter vaccineringen.

Inga kommentarer: