fredag 20 november 2009

32 av 52...

Min förhoppning slog in... 11 av 26 borta i en klass, 9 av 26 i den andra... När jag kom till jobbet vid 10.30 var det således ganska lugnt, men tjejligan var fulltalig och kunde inte riktigt låta bli att vara i luven på varandra. Okej, vissa barn var visserligen sjuka sedan tidigare, men sprutan stod för flertalet av dagens sjukanmälda. Kollegan som öppnade idag hade haft det körigt med att ta emot alla samtal imorse eftersom vi har två telefonnummer. "SHÄ, var god dröj."

Träffade kollegan som var magsjuk idag när jag var cyklade hem från jobbet. Han såg betydligt piggare ut och var på väg att hämta lite fredagsmat. Han är (högst troligt) tillbaka på måndag och det hoppas jag att övriga också är för vi har elevens val hela veckan så det vore bra om folk stod på benen och höll sig på jobbet. Han frågade om det skulle bli ett glas vin ikväll och fick svaret att det skulle bli ett glas för varje kollega som varit borta... Det blev inte riktigt så, men ett par glas blev det. S var här och vi gjorde pizza, kollade på tv, käkade lite ost, kex och vindruvor, samt surrade en del såklart.

Imorn är det sport på schemat. Först fotboll - Liverpool - Man City - på nån sportbar i närheten av Hovet. Därefter hoppas jag innerligt att Färjestad rycker upp sig lite och ger Djurgården en match... Till sporten blir det lite käk och en och annan öl.

Inga kommentarer: