måndag 2 november 2009

Båtar och bakning

Pump passet i fredags har satt sina spår. Benen har överraskande nog inte varit värst utan armarna har tagit värsta smällen. Både biceps och triceps värker trots att det är flera dagar sen. Det gör liksom ont att räta ut armarna... Pga lite olika omständigheter blir det dessutom ingen träning förrän tidigast onsdag - för träning är ju den bästa medicinen mot onda muskler.

I lördags som S hit från Växjö och efter lite strosande på stan blev det en lugn kväll hemma. Igår var vi kulturella värre och delar av kulturjuntan slöt upp och vi gick på Vasamuseet och en utställning om Titanic. När vi kom till Vasamuseet blev vi förvarnade om att det kunde vara lång kö in på Titanicutställningen, men när vi kom dit var det bara att knata in. Sist jag var på Vasamuseet var jag i 10-årsåldern och jag minns framförallt den tunga dykardräkten och den 300 år gamla dykarklockan från det besöket. I övrigt kunde vi konstatera att det ju är helt obegripligt att nån kunde rita ett så kasst fartyg som Vasa eftersom proportionerna inte alls stämmer. Sedan är det mer tragiskt att ett så välbyggt fartyg som Titanic inte fick göra fler resor.

Idag har det varit en helt okej dag på jobbet. Väl hemma har jag fixat lite inför morgondagen då det blir paj och tårta här på kvällen för att fira att jag blivit vuxen på riktigt. För att befästa det ordentligt chockade jag mig själv med att hitta på att baka småkakor som komplement till tårtan... Det var nära att det blev två sorter, men pga att jag ju bara har en ugn så fick det räcka med en sort. Imorn ska det fixas tårta.

Inga kommentarer: