torsdag 29 oktober 2009

Höstlov

Det är höstlov. Ungefär hälften av barnen är välbehövligt lediga. Jag jobbar med glädje. Barnen målar sina papier maché-djur och vi åker på utflykt.

När man går utomhus får man vada i löv. Det är en känsla som jag glömt bort, men som kommer tillbaka. Det var svårt att vada i björklöv; de ger liksom inte samma känsla som lönn- och kastanjelöv.

Imorn ska jag träna för första gången på ett halvår så på lördag kommer jag inte kunna gå. Det är värt det.

Nu ska jag dock sova. Höstlovet har stört mina rutiner lite, men har framförallt varit ett lagomt stort andningshål. Jag kommer nog orka resten av hösten nu även om det blir mörkare på eftermiddagarna.

1 kommentar:

Anonym sa...

Wow, har du bakat kakor!! Inte illa!
Grattis på stora dagen - nu blev jag väl först med den hälsningen i alla fall!! Hoppas barnen sjunger för dig på jobbet! Jättemånga kramar från din ömma....