söndag 11 oktober 2009

Tygtygtyg

Mitt förråd av tyger har expanderat, eller kanske snarare exploderat, under helgen. Det började redan i torsdags när jag fick hämta paket med tyger som jag sambeställt med E. Det turkosa ap- och lejontyget är fantastiskt och även det gul/orange. Ugglorna lyckades med konststycket att dyka upp i rätt tid för de var en del av en beställning från Jofotex för jättelängesen. Nu dök de som sagt bara upp och det är ett härligt tyg det med.
Mamma har varit i storstan i helgen och i lördags var vi på syfestivalen på Kistamässan. Det var en härlig inspirationsmässa med garner, material till quiltning, tyger, pärlor, scrapbookingprylar och mycket mycket mer. 98% av besökarna var kvinnor och de flesta är nog mer eller mindre nördiga... Av någon underlig anledning köpte jag en del tyg. Det blev både mönstrat, enfärgat och velour, samt en bitring. Nej, det är en hållare för undertrådsspolar. Det blev framförallt lite extra velour eftersom Nea Nobelle hade ett mycket bra mässpris. Nu ska jag klippa till det som ska skickas upp till E och sedan blir det till att tänka till vad det ska bli av allt. Några idéer har redan börjat formas, men sen ska de genomföras också.

1 kommentar:

Anonym sa...

Suck, varför sitta på jobbet när man skulle kunna vara hemma och klippa istället...! Synd att dom inte sålde TID också :)Bilderna ger verkligen rättvisa både i färg och mönster, precis så fina är de! Kul hade vi!/kram från din ömma......