måndag 12 oktober 2009

Svenskar är också männsikor

120 (9), 12,5, 83 (14), 40 och 60 (ca 45).

Det är kvadratmeterytorna som jag bott på sen jag var 2 år. Siffran inom parentes anger vilken yta jag bott/bor på i förhållande till hela boendet. Att vi svenskar vet hur stora våra boenden är och har varit är vi ganska ensamma om - i alla fall enligt Fredrik Lindström. Ikväll har jag varit på hans show som inte riktigt kan jämföras med Rhapsody in Rock eftersom Fredrik varken har pianomönstrat foder på fracken eller kommer insvepandes på olika flyglar. I hans show ingår istället att rätta till glasögonen, dra lite i kavajen samt väga lite på fötterna - lite mer akademiskt alltså. Det var två riktigt roliga och träffande timmar på cirkus där jag fått lära mig att rucola är det samma som, det inte riktigt lika hippa, "senapskål", att svenskar ligger långt fram i mätningar vad gäller modernisering OCH individualisering, vilket inte alltid är till det positiva, och att vi måste ta tillbaka vårt lukt- och smaksinne för Arla och andra företag ska inte få ta det ifrån oss med sina datummärkningar. Vi kan ju faktiskt skilja på en omogen , mogen och en övermogen/dålig banan både genom att lukta och smaka och detta borde även gälla andra produkter, t.ex. mjölk och fil.

Imorn bär det av till Västerås för två dagar konferens/nätverksträff rörande problembaserad skolutveckling. Det ska bli mycket intressant och faktiskt lite skönt att få lite break från barnen på jobbet även om det känns som jag lämnar kollegorna lite i sticket, men bara lite...

Inga kommentarer: