lördag 26 september 2009

En lugn helg

Igår hade jag en välbehövligt lugn start på helgen och satt parkerad i soffan med fjärren till TV:n inom räckhåll och datorn i knäet. Bl.a. så tittade jag på Skavlan där Anna Anka var gäst... Det är knappt jag har ord för att kunna beskriva henne. En stor suck får räcka. En som kan blivit glad igår var Majoren som kan ha hittat en ny kompis i Anna Anka att diskutera statistik med...

Anna Anka: "75% av alla i Sverige skiljer sig"
Någon annan i studion (minns inte vem): "Men det är väl runt 40%..."
Anna Anka: "Skiljsmässostatistiken i USA är 45% så då måste den vara högre i Sverige"


Det finns förresten säkert fler i regeringen som vill vara med också förresten, Anders Borg t.ex.

Imorse damp DN lägligt ner på mitt hallgolv så jag har haft en härligt seg förmiddag med långsam frukost, DN och radio. Snart ska jag cykla till Vällingby och göra lite ärenden och ikväll blir det middag i Sollentuna. En lagom lördag känns det som.

Inga kommentarer: