torsdag 24 september 2009

Det är lite tungt nu

En långpromenad med radiosporten med hockey och fotboll i öronen har fått hjälpa mig rensa hjärnan efter en tung dag på jobbet, eller snarare ytterligare en tung dag är nog mer rätt. Att ingen dag är den andra lik är en av anledningarna till att jag valt att jobba i skolan. Nu är dagarna i och för sig ganska likadana på ett sätt- slit, slit, slit och konflikter, men det är verkligen en berg- och dalbana för man vet aldrig om gruppen kommer fungera eller inte. Ena stunden är allt lugnt och arbetet flyter ganska bra för en stund för att en sekund senare brisera och allt är bara kaos. Den här balansgången och ovissheten är verkligen påfrestande eftersom det är helt omöjligt att förutse vad som kommer fungera och inte. Som tur är har vi många bra föräldrar och en av dem var med idag och var mäkta imponerad över hur vi orkar med allt, vilket givetvis stärker. Att även få höra att man inger förtroende känns ju också väldigt skönt när allt är så rörigt.

Nu hoppas jag innerligt att det blir en bra dag imorn så det blir en bra avslutning på veckan. Jag ska försöka vara glad och positiv hela dagen... Pepp pepp!!

(FBK vann mot Rögle! Härligt med säsongens andra seger!)

2 kommentarer:

L sa...

du är inte bara bra -du är superduperbra!
kram

L sa...

för jag fattar inte heller hur du orkar, hade 30 st åttondeklassare i en grupp på visning idag.. jeeses stackars fröknar... var ganska tacksam när mina 45 minuter var slut.. ;-)