onsdag 5 augusti 2009

På plats

Sen ett par dagar är jag på plats i staden där mitt hem och liv kommer att finnas en okänd tid framöver. Resan med alla sakerna gick över förväntan och när jag väl kommit in i lägenheten chockade jag mig själv genom att packa upp allting tämligen omgående. S kom förbi på kvällen och sa hej. Det är verkligen lyxigt att ha en så bra kompis bara ett par minuter bort.

Igår var planen att Allsången skulle beskådas på plats, men när S kom på den braiga idéen att åka ut i skärgården och njuta av det fina vädret så ersattes Allsångsplanen med en dagstur till ön Grinda i Stockholms skärgård. Det var ett fantastiskt byte av plan. Istället för att sitta och dega på skansen blev det sol och bad vid en klippa. (Okej, vi hade kunnat avsluta dagen på skansen, men nån måtta får det vara.)

Inga kommentarer: