söndag 2 augusti 2009

Mot Stockholm

Om 12 timmar börjar livet som Stockholmsbo på riktigt. Hela dagen har ägnats åt att samla ihop alla prylar som jag lyckats sprida över högt och lågt. Efter ihopsamlandet har de packats ner i två resväskor och en ryggsäck, vilket är en (stor) väska mer än jag hade när jag kom till Karlstad... Det är märkligt hur saker kan expandera så där... Dessutom har jag en bag full med skor, tyg och garn som pappa får ta med vid tillfälle samt fyra blommor, en blomgrupp och en nymålad lagerhylla i 9 delar. Utöver det har jag säkert glömt nåt nånstans... ... och just ja, idag fick jag en jättefin handarbetskorg, ett gammalt syskrin, lite vaser, ett glaskärl och lite till. När det kommer till Stockholm blir en senare fråga. Det ska oavsett vad bli roligt att sätta sig på tåget österut och faktiskt få påbörja mitt riktiga arbetsliv. Det är skönt att ha en vecka på sig att kolla läget, landa och sist men inte minst ladda för ett helt nytt äventyr - för det är det.

Inga kommentarer: