fredag 7 augusti 2009

Väntade och oväntade möten, samt bad, bad, bad...

Så var jag hemma i lyan igen efter att ha varit på vift sen mitt på dagen igår. Dagarna har innehållit två planerade möten och två oplanerade, samt en hel del bad. Trippen började och slutade med de oplanerade mötena och det första bestod i att jag när jag väntade på B utanför Stockholms södra upptäckte att en Umeåkompis gick förbi mig. "Hej, A" sa jag och han vände sig förvånat om. Sedan kom B och så hängde vi ett par timmar på Rosendal på Djurgården. Därefter åkte jag ut för att äntligen träffa J. Vi sammanstrålade vid Tippen station på Saltsjöbanan och åkte och badade i en mycket fin sjö. Det var nästan lite spegeldammen över stället, dock utan fors, men med golfbana som granne. Vi åkte tillbaka dit idag och solade och badade hela eftermiddagen. Vid 18.30 åkte jag in mot stan för att bege mig hemåt, men när jag är ett par minuter från Slussen ringer en annan J som berättar att lilla familjen hänger vid Medis och eftersom jag inte träffat lilla H blev det givetvis ett stopp på vägen. Flodhästfilten var till belåtenhet, men lämnad på hotellet eftersom det var så varmt ute. Det var härligt att träffa dem och jag ska verkligen försöka vara ett stöd där så gott det går under hösten. Heja G! Det blev således två mycket bra dagar och imorgon fortsätter utforskandet av badplatser - denna gång på Värmdö.

Inga kommentarer: