onsdag 15 april 2009

Nya idiotiska idéer från majoren

Jaha, så var det dags igen... Det var ett tag sen jag svor över majoren och hans idiotiska idéer, men nu är det dags igen och det är ett så vansinnigt dåligt förslag att jag inte vet vad jag ska säga. I korthet går det ut på att stökiga elever ska kunna stängas av i en vecka vid högst två tillfällen/termin. Förslaget omfattar elever som, enligt samma lag som detta förslag ska ingå i, har skolplikt och därmed måste gå i skolan. Hur majoren ska få ihop det här förslaget med sin tidigare lagändringar om att elever som skolkar kan bli hämtade av polisen förstår jag inte riktigt, men det är ju mycket jag inte förstår när det gäller honom.

Jag har dock ett eget förslag som jag klurat lite på det är att även riksdagsledamöter ska kunna stängas av om de missköter sitt uppdrag...

Här kan man läsa en artikel om förslaget sett ur Björklunds och LR:s perspektiv. Här finns oppositionens åsikter och eftersom Lärarförbundet inte fick plats i Svd:s artikel så finns deras pressmeddelande här...

Inga kommentarer: