måndag 20 april 2009

I valet och kvalet

Jag ogillar att fatta beslut ibland och särskilt när man redan ställt in sig på något. Dessutom ogillar jag när förväntningar grusas och personer man noggrant instruerat om något står och säger att de inte fått veta det.

Rörande beslutet så är det lite av ett i-lands- och lyxproblem, men att bara vara ledig två veckor innan det riktiga livet börjar känns inte riktigt hållbart. Jag hade ju redan hunnit tänka att mina specifika jobbkrav var orimliga och att de inte skulle erbjuda mig jobb, dvs. det enda alternativet var ledighet. Sedan 17-tiden har dock pendeln svängt fram och tillbaka, men nu lutar det mot ledighet och jag tänker att jag är värd det...

Det andra ogillandet är mer av en petitess och kanske lite barnsligt, men men... Vad gäller personer som inte kan ta instruktioner blir jag bara trött och är glad över att det inte drabbar mig, men jag blir ändå irriterad och det står jag för!

Min umeåidentitet skalas förövrigt av mer och mer... Nu är även bredbandet uppsagt och radiotjänst kryper till korset och ger tillbaka pengar... Pendeln fick nog en extra touch nu mot sommar i Karlstad.

Inga kommentarer: