fredag 20 mars 2009

I behov av förändring

Så var den första ansökan om ett riktigt jobb i Stockholm inskickad. Jag kom över tröskeln och ringde rektorn i torsdags, vilket inte var så jobbigt när allt kom omkring. Det känns så jäkla skönt att vara igång nu för jag börjar bli riktigt less på Umeå. Eller, jag vet inte vad det är jag känner för Umeå egentligen, men jag känner i alla fall att jag vill vidare - behöver förändring helt enkelt.

I övrigt har den här veckan resulterat i jobb på halvtid, hyfsat framtinade cykelvägar och en bra start av FBK i semifinalserien. Vad gäller det sistnämnda så är jag verkligen på fel plats nu... Jag är tämligen ensam om att heja på Färjestad, men det gör i och för sig att segern igår känns desto bättre. Dessvärre kan jag inte åka och se nån match i Skellefteå pga brist på resesällskap och tid. Måndagskvällen bör ju dessutom ägnas åt finslipning inför tisdagens avslutning av min långdragna mattekurs från vt-06.

Inga kommentarer: