onsdag 18 mars 2009

Jobbsökarångest

Jag har jobbsökarångest. Jag avskyr att ringa och prata med folk innan jag skickar in ansökan. Okej, det är inget måste att göra det, men det är ju troligtvis till min fördel om jag gör det. Imorn på förmiddagen MÅSTE jag ringa för sen blir det för sent och eftermiddagarna tillbringas just nu på skolan på rätt sida stan. Om jag har tur kan det bli många eftermiddagar där i vår... men det hjälper mig i och för sig inte i jobbsökandet... En annan lite mindre jobbig del i processen att söka jobb är att skriva det där brevet och berätta hur förjävla bra man är på allt och ingenting. Vid sidan av det där brevet ska även en härligt fyrkantig profil fyllas i på "Offentliga jobb" eller kommunens egen hemsida. Vad är det för fel på ett vanligt CV som man mailar in?

Nog gnällt om detta. Väl valda personer kommer bli uppringda ikväll för lite pepptalk och 20 frågor. Nu blir det lunch och sen hämtning av tvätt innan det bär av till utedag i solen.

Psst... ett sista gnäll... Varför ska man behöva ange löneanspråk?? Det är ett påhitt tycker jag...

Inga kommentarer: