söndag 1 februari 2009

Tillbaka i Umeå

Är tillbaka i Umeå efter min välförtjänta ledighet. Stockholmsvisiten var kanon och jag ser faktiskt fram emot att flytta ner i höst. Under veckan som gått har jag gjort flera upptäckter:
- Mängden utryckningsfordon är klart färre än i New Cross, London.
- Ljudnivån är mycket behagligare.
- Det är inte såå farligt att åka tvärs över stan i morgontrafik.
- Det är stooor skillnad på 1 och 7 miljoner.
- Jag gillar Stockholm mer än jag tidigare anat.
- Man kan äta annat än trekantsmackor till lunch utan att bli ruinerad.
- Pengarna rinner lätt iväg när man tillåter sig själv att spendera.
- Jag har urdålig biokoll, men vi valde en fantastisk film ändå.

Sist men inte minst har jag blivit påmind om hur många fantastiska vänner jag har i storstan. Det blir givetvis trist att lämna vännerna här, men det känns verkligen rätt att flytta söderut.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag längtar tills du kommer hit! Tack för en jättetrevlig helg. kram/s