måndag 26 januari 2009

På väg hem

Sitter på Stansted och väntar på mitt flyg till Skavsta. Det har varit några fantastiska dagar i London. Bästa vännen har varit en bra värd och vi har hunnit mycket utan stressa ihjäl oss för det har ju varit semester. Nu väntar nästan en vecka i nästa huvudstad. Jag undrar om jag kommer uppleva som Stockholm som mindre stort nu. Det är ju onekligen viss skillnad på 1 och 7 miljoner människor. En sak som lär vara annorlunda är ljudnivån. Jag ska göra en spaning på mängden utryckningsfordon i Stockholm för jag har aldrig sett så många blåljus på så kort tid. Ambulanser och polisbilar som med tjutande sirener sicksackar sig fram mellan bilarna. Rapport kommer.

Nu blir det matjakt och jag hoppas jag slipper äta chips och trekantsmacka... Britter har ju så konstiga matvanor...

Inga kommentarer: