söndag 5 oktober 2008

Lästips

Jag är en bloggperson. Inte bara för att jag skriver själv utan jag följer också massor av bloggar. Tack vare en fantastisk funktion i Firefox behöver jag inte leta efter uppdateringarna själv, vilket är mycket smidigt när listan bara växer och växer. Det senaste tillskottet är Marcus Birros sambo Jonnas blogg. Jag har läst Marcus blogg en längre tid nu, men inte hittat till Jonnas blogg förrän nyligen. De skriver om det lilla livet "Mini" i Jonnas mage på varsitt sätt och om annat som kommer i deras väg. Jonna skriver rakt, enkelt och vardagligt, medan Marcus har sitt "författarspråk" och det blir härliga kontraster och olika perspektiv.

Ett helt annat lästips är min vän Elisabeths fantastiska krönika om skolpolitik och debatter som majoren vägrar ta. Den finns att läsa på Alliansfritt Sveriges blogg, som allt som oftast är läsvärd.

Inga kommentarer: