söndag 5 oktober 2008

Höstrusk

Hösten har verkligen kommit till Umeå. I helgen har det blåst och regnat mest hela tiden och löven har flyttats från träden till marken. Det är på sitt sätt mysigt, men det blir så kalt och mörkt ute. Det är också stora kontraster mot tisdagens tranbärsplockningsutflykt då solen sken från en klarblå himmel och första frosten visat sig under natten.

På grund av dagens skitväder har jag hållit mig inne, bakat bröd, pluggat (ytterst lite), druckit te och tagit det allmänt lugnt. Brödet jag bakade idag har jag hittat på Erikas matblogg som jag följer. Det blev faktiskt riktigt bra och det är kul att kunna göra nåt annat än "Pappas limpor" för omväxlings skull.

1 kommentar:

Erika sa...

Vad roligt att du har testat brödet! Just det receptet bakas ofta hos oss och det blir alltid bra.