onsdag 8 oktober 2008

En bra onsdag

Det har varit en fullspäckad men bra onsdag. Har vikarierat i 2a på skolan på rätt sida stan, dvs där jag gör min vfu. Det gick helt okej. Efter jag skickat ut 2:orna på fritidsrast gjorde jag de sista förberedelserna inför VFU-besöket från min universitetslärare imorn. Samtidigt förde jag och en kollega ett "flerfrontskrig" mot "mina ettor" som skulle ha utedag på fritids och vägrade ta på sig överdragsbyxor - jag avskyr sån diskussioner! Till slut kom de i alla fall iväg och jag kunde cykla till universitetet för handledningssamtal för examensarbetet och intervju angående en utrednings som görs på fakulteten. Detta resulterade i att jag verkligen känner att jag är med på tåget inför exjobbet, vilket är såå roligt.

Väl hemma satte jag igång och fixade mat till grannen S som fyllt 25 och firades med smarrig rödbetssoppa med chèvrekräm och kladdkaka till efterrätt. Nu är det således dags att krypa till kojs och ladda för mogondagens strapatser. Innan matlagningen startade bestämdes det att "se modo-fbk-nån gång under säsongen"-traditionen fortsätter och att det högst troligt blir resa till Övik den 29/11, superskoj!!

Inga kommentarer: