tisdag 30 september 2008

Träningsvärk orsakat av skratt vol.2

Precis när jag höll på att somna igår ringde brorsan, suck. Han ville meddela att jag var på tv. "???" tänkte jag innan han berättade att det var på lokalkanalen i Karlstad, Kanal 12. "???" hann jag tänka en gång till när han sa att klippet var från Backyard Babies skivsignering på Megahertz våren 98 och att jag och min kompis fått frågan om vi "såg ut som riktiga Backyard Babies fans?", hahaha. Jag minns skivsigneringen, men inte ett dugg av att lokal-tv var där.

Kanal 12 är ingen storkanal direkt, men den verkar vara många gånger bättre än Umeås lokala variant - Ume TV. Det enda jag har sett där som varit i närheten av rörlig bild har varit en ljudsatt bildserie där en person (eller dess händer) lägger ihop en tårta så den ser ut som en grön drake. Detta fantastiska mästervärk ser ut att vara tillverkat i ett kök i nån lägenhet på Ålidhem, helt galet.

En minut efter att vi lagt på ringer han upp igen... Då har en tjej liknat finanskrisen med en vinglig 18-åring på Kungsgatan en fredagskväll!!! (Längs Kungsgatan i Karlstad ligger en rad uteställen...)

1 kommentar:

Erika sa...

God morgon!

Kanal 12 kan faktiskt vara riktigt underhållande. Fast de där inslagen från 1998 brukar väl vara sådär. Jag antar att det är roligare om man är Karlstadbo från grunden och känner igen massa folk som dyker upp tio år senare.