torsdag 20 december 2007

Nästan färdiggrubblat

Den 21/1 händer det grejer. Då blir det återgång till studierna efter drygt 1,5-års uppehåll. Det är kul, spännande, läskigt och allt sånt. Fram till dess blir det avslutning på det studentfackliga arbetet. Ska "knyta ihop säcken" som man brukar säga. Har fortfarande inte riktig smält hur hela frågan hanterats och jag är fortfarande ganska arg, men besvikelsen är ändå störst. I efterhand var det kanske bra att det hände så jag fick ta tag i mig själv och mina studier.

Igår var jag och åt middag hos V med föräldrar, vilket var mycket trevligt. Han fick sitta med vid matbordet när vi åt god lasagne med mycket grönt i (spenat alltså), som inte gillades av alla... V var nöjd och glad i alla fall.

Om ett par timmar blir det hemgång för att ta tag i packandet. Jag gillar inte att packa. Det är tråkigt. Innan dess blir det dock lite jobb och skrivbordsletande.

Inga kommentarer: