torsdag 13 december 2007

Luciatåg m.m.

Jag gillar Luciatåg skarpt. Riktiga luciatåg alltså med vuxna människor som kan sjunga. Sett ur det perspektivet har jag alltså valt helt fel yrke; årlig luciasångsträning, uppträdande osv. Jag håller med Magnus Betnér till 120 % se här och här. Luciatåget som var i Aula nordica idag var i alla fall mycket bra, men för kort. De hade kunnat sjunga både 2 och 3 sånger till, men det var bra ändå. Julstämningen kom smygande och om det bara kunde komma lite snö så vore det ännu bättre. Okej, jag kom på en sak som var dåligt idag och det är lika dåligt på min framtida arbetsplats och det är publiken... Folk kan inte vara tysta och de börjar applådera innan ens lucian hunnit ut genom dörren - suck! För första gången fick jag i och för sig se en julgran i luciatåget, vilket var lite skojigt och mycket otippat.

Övrigt i korthet:
* Grubblerierna fortsätter.
* Datorn är fortfarande död, men inköp får nog vänta till efter att tomten har gått.
* Träningsvärken som jag förväntade mig idag har uteblivit. Nästa vecka då jäklar!
* Långtidsstudier lönar sig i längden - fan va bra du är! Magisterexamen i Företagsekonomi! Jag är superstolt!
* Jag är lite modig ibland.

Nu blir det hemgång för att käka, starta tvätt och sen gå till IKSU för att discogymma, vad nu det kan vara. Likheterna med discobowling är nog få...

Inga kommentarer: