onsdag 26 december 2007

Koriander! Och August

Det blev som jag förutspådde. Förfesten var mycket trevlig. Vi gick ut kl.20 och fick ändå stå i kö, men tog oss in på Koriander utan större problem. Träffade mest folk som var intressanta att träffa. Blev dock less vid halv 1 och tog bussen hem. 4 timmar ute är rätt mycket. Jag brukar ju bli less efter 2 i vanliga fall... Det var i alla fall en bra kväll.

Idag gick jag upp vid 1 och kände att träningen igår, eller utfallen, gett resultat - i form av träningsvärk. I övrigt har dagen varit lugn. Ikväll har jag sett på första delen i miniserien om August Strindberg. SVT har återigen gjort en superbra produktion. Peter Birro har skrivit manus och mixen mellan nutida ord och uttryck med miljön från det sena 1800-talet är fantastisk. Jonas Karlssson är en av mina favoritskådespelare och hans rolltolkning är som alltid hur bra som helst. Känns dock lite pinsamt att mina tre böcker av Strindberg står olästa i bokhyllan, men jag får försöka ändra på det tror jag.

Inga kommentarer: