lördag 29 december 2007

All jävla mat... o några små pärlor

Mat, fika, julgodis, mera fika, en öl... Att vara hemma över jul innebär mat hela nästan hela tiden i olika former och sammanhang. Vänner man återser möter man på något av stans alla caféer eller så är man bortbjuden och man blir ju inte bjuden på ett gympass direkt. Det är i och för sig rätt trevligt, men jag saknar det vanliga hänget framför TV:n, promenaden från jobbet, den enkla koppen med te eftersom jag aldrig har något annat hemma eller timmen på IKSU. Om ett par dagar är vardagen tillbaka, vilket är både välkommet och trist. Det är ju skönt att vara ledig, vända på dygnet, flyta omkring och ta dagen som den kommer.

För att återknyta till inledningen så kan jag konstatera att det idag hunnits med ett fikabesök och en sen lunch eller vad jag ska kalla det. Fikabesöket var fantastiskt. Träffade två underbart goa barn som jag bara vill ta med mig hem. 2,5 år och ett halvår gamla. Den äldre sågade så sågspånet yrde i vedklabben med motorsågen i plast. Den yngre hade nyss lärt sig tricket att sitta själv, men välte lite ibland. Det där med riktig mat var ännu ingen jättehit, men det gick ner. Motorsågskillen fick ibland ta lite paus för att dricka lite pys (läs julmust) och äta clementiner som var smarrigt värre. Det bästa som hände var dock när hans farbror, och stora idol, kom och han fick gå ut med den "superbra" hockeyspelaren och leka i regnet. Den sena lunchen på stan var trevlig. Det är alltid kul med nya bekantskaper.

Imorn måste jag nog ta mig iväg till gymmet för att kompensera all fika jag satt i mig och kommer sätta i mig. Kommer dock fika med folk imorn med så det är ju egentligen döfött. Men, det är väl tanken som räknas... eller?

Inga kommentarer: