onsdag 10 oktober 2007

Swisch, swosch så var det oktober

Okej, var fan tar tiden vägen, dvs. när blev det den 10:e oktober?

När man, som jag, lever ganska strikt efter en almanacka befinner man sig ofta en till två veckor framåt i tiden. Att leva i nuet är inte helt enkelt. Sen i mitten av mars har till exempel nästa vecka varit uppbokad för dimensioneringskonferens i Sundsvall och sedan FPS-konvent i Göteborg och det har ju varit och är fortfarande en evighet kvar till dess... eller? Okej, jag gillar att ha mycket att göra, men när det är svårt att hinna klämma in hämtning av nyckel till nya lägenheten, packningar prylar i den gamla så blir jag lätt trött på mig själv. När jag sedan ska hinna med och skriva en verksamhetsberättelse till FPS, lite mer underlag till det mötet och hinna läsa på om vad som händer på dimensioneringskonferensen så återkommer min önskan om 30-timmarsdygn. För någon vecka sen insåg jag att sedan mitten av september har jag sovit borta eller varit bortrest minst en natt/dag i veckan förutom den här, men då är det istället konferens på hemmaplan så dagarna i är ändå fulltecknade. Därför planerar jag in tvättid imornbitti kl. 7... tur att vi kan hjälpas åt.

Innan jag går och laddar för morgondagen ska jag bara ge en kort tillbakablick sen sist + lite helgrapport:
Fredag - Efter personalkonferensen blev det en afterworkölCorona med kollegorna innan det blev födelsedagskalas med quiz hos grannen S. I övrigt en lugn kväll.
Lördag - Avverkade stan på vägen till bäbisen. Äntligen fick jag träffa lillkillen, mycket trevligt. I övrigt en lugn kväll med pyssel och tv.
Söndag - Premiär i jättepyjamasen, vilket gick bra. Kvällen ägnades åt packning av prylar. Jag tror att jag varit hamster i ett tidigare liv.
Måndag - En mötestät dag, men med oväntat lunchbesök. Jätteroligt att du är tillbaka! Nu ska jag sluta flänga omkring så vi hinner ses.
Tisdag - Jag vet inte var dagen tog vägen för jag klippte mig och köpte tyg till byxor till lillkillen och sen var dagen typ slut. Eller jag hann faktiskt med en comeback hos UmPe och avsluta kvällen med tvättskolk och öl.
Onsdag - Idag har det konferensats och käkats fin middag. En dag med många bra föreläsningar. Hoppas morgondagen blir lika vass!

Inga kommentarer: