torsdag 20 september 2007

Ta från de fattiga och ge till de rika

Ska snart gå över till kollegorna och se reprisen på Upp till kamp. Missade det i måndags eftersom jag var i Stockholm och härjade. Har inte repat mig riktigt än och är helt övertygad om att det är tisdag idag, men icke! Det det är tydligen torsdag och därmed fredag imorn.

Idag har det varit en händelserik dag med presentation av budgetpropositionen och analys av densamma. Jag säger bara fy fan! Att ens tänka tanken att finansiera skattesänkningar och avskaffande av fastighetsskatten på deltidsarbetande, arbetslösa eller sjukskrivna är lågt. Att de sedan genomför det är för mig helt ofattbart. De har totalt vänt på klyschan "Att ta från de rika att ge till de fattiga." Regeringen Reinfeldt propagerar istället för "Ta från de fattiga och ge till de rika." Det är så jag mår illa.

Det var tur att jag såg Uppdrag granskning igår. Vanligtvis brukar jag inte orka se programmet det känns ofta lite oseriöst. Igår var det däremot alldeles fantastiskt. Jag njöt i fulla drag när man malde sönder det moderata kommunalrådet i Täby angående avknoppningen av skolor i kommunen. Om du inte har sett reportagen - gör det! De finns på svt.se.

Inga kommentarer: