tisdag 18 september 2007

Att man kan vara så klantig

Ibland blir jag fruktansvärt trött på mig själv. Nu har jag lyckats med konststycket att boka en umeå-sthlm-biljett i god tro att jag skulle kunna flyga norrut med den idag. Upplysningsvis kan jag tala om att det inte går. Jag har varit asnöjd med att jag fick en flight hem ganska snart efter att konventsmötet på arlanda var färdigt och när jag försökte checka in idag så tyckte tjejen i incheckningen att det var en konstig flight jag hade hittat. Efter en mycket kort stund visade det sig att jag som sagt bokat en biljett till stockholm även idag, vilket ju är ytterst opraktiskt och för att inte säga jävligt klantigt! Som tur är slipper jag betala det själv och förhoppningsvis kommer jag hem i dräglig tid ändå.

Mötet idag var, turligt nog, bra. Det bästa var när flera av utbildningsledarna, dekanerna och andra höjdare uttryckte samma ilska gentemot den påbörjade utredningen om lärarutbildningen. Att de i samma andetag totaldissade majoren och lejonkungen kändes ju således också mycket bra.

Om jag bortser från fadäsen med biljetten så har resan i övrigt varit mycket bra. Hann igår med att käka ihop med en gammal Umeåkompis som jag mötte på stan i lördags, vilket var mycket trevligt. Det ska dock bli väldigt skönt att komma hem snart även om jag gärna hoppar över imorgon då den är fullbokad från 10-18, puh. Nu ska jag hålla tummarna för att jag får plats på flyget kl. 18.55 och återigen tackar jag internetguden för möjligheterna till kontakt med omvärlden på tråkiga platser.

Inga kommentarer: