tisdag 1 maj 2007

Obehag

Vill egentligen inte ha något annat sagt än att jag är så jäkla trött på att höra och läsa om moderaterna som det "nya arbetarpartiet" och irratitationen rinner liksom bara över när man läser Per Schlingmanns, partisekreterare, debattartikel på expressens hemsida. Märk väl att han avänder ordet kamp i sin argumentation... Usch, obehagligt! Jag blir i alla fall lite gladare när jag tänker tillbaka på devisen som förmedlades under mitt 1:a majfirande tidigare idag - BYT REGERING, BYT POLITIK! Attans att jag inte kom över en sån pin...

Imorn börjar jag för övrigt på nya jobbet. Det ska bli spännande och ganska läskigt. Det har i alla fall varit en bra dag idag trots lite obehag och dubbelmoral, men det kan ju bara bli bättre...

Hmm... undrar förresten när de (=alliansen) tänker ta upp kampen mot klassklyftorna och kampen för jämställdhet i samhället??!?? (Angående "kampargumentationen)

Inga kommentarer: