onsdag 2 maj 2007

Saker som jag inte har

Ikväll har jag varit och tränat med min återfunna vän - härligt! Jag har saknat det. Eller inte bara träningen utan även det oväntade plingandet på dörren och ett Hej i hallen när man minst anar det. När vi var och tränade upptäckte jag en sak som jag inte har... jag har inga handledsskydd eller för den delen starka handleder. Om man kommer på en sak man inte har så kommer man oftast på flera...

Här är några exempel på saker som jag inte har förutom handledsskydd:
Matberedare
Lärarexamen
Bil
Pojkvän
Barnböckerna som Erlend Loe skrivit (förutom "Kurt och fisken")
Bra löparskor
Ett riktigt bra uppslagsverk
En palestinasjal (jag lånar hela tiden L's)

Mitt 50/50-liv började idag förresten. Det ska bli spännande. Som tur är har jag några bundsförvanter lite här och var på campus och de tror på mig och har lovat att ställa upp om jag har några funderingar. Lyckades även med bedriften att hitta mitt skrivbord på kontoret idag. Tack "knasboll 2" för hjälpen med pärmlangandet.

Trots att jag känner en glädje över att få börja på något nytt så känns det ändå sorgligt att lämna. Året som gått har betytt oerhört mycket för både kunskapsmässigt och personlighetsmässigt. Men, som alla vet så dricker jag ju ändå bara kaffe på jobbet och vilseleder folk som ska hitta en toalett...så ni kommer kanske inte sakna mig så mycket...

Inga kommentarer: