måndag 22 mars 2010

Umijo

Jag har haft en fantastisk helg i Umeå. Det är verkligen en stad jag gillar, men givetvis är det mycket tack vare alla fina kompisar som bor där. Fredagen inleddes med käk och vin hos J och L som jag bodde hos. Sen tog vi en tur till Campus för nån öl på NH, samt lite obligatorisk fuldans.

Lördagen inleddes i lugn takt innan vi åkte ner på stan en sväng. På bussen ner blev jag sjukt seg och allt gick i slow motion när vi var på stan. Efter en latte macciato på Brobergs blev jag dock lite mer människa och åkte hem till E och V för lite surr och uppdatering. På bussen hem klev skriktanten på vid NUS och jag slapp lyckligtvis lyssna på hennes prat om sin ångest. Väl hemma hos J och L igen blev det käk pepp inför kvällens utgång. Därefter gick vi på förfest hos S på tunnelbacken och sen bar det av ner på stan för dansdansdans på club zoo. Bussen ner kördes av reaggebusschafffören - fantastiskt! Det blev sedan en toppenkul kväll med jättebra musik så jag var hemskt nöjd när klockan var 2 och vi for hem.

På söndagar ska man gå till Skogis och fika, så det stod således på schemat. Innan det blev det en kort promenad i solen till S för att fylla iPoden med lite ny musik. Väl på skogis blev det massa snack med C och T - mycket trevligt. På vägen hem passerade jag IKSU och fick erbjudande om att komma in och träna, men eftersom jag dels var lite bakåtfull, dels inte hade några träningsgrejer med mig. Det är dock nåt särskilt med det där huset och träningssuget bara ramlar över en när man går in där. Innan jag fick skjuts till flyget blev det lite soffhäng och pizza hos J och L.

Helgen fick dock en lite trist avslutning med försenat flyg och byte av flygplats för ankomst, men jag kom hem i hygglig tid i alla fall. Jag måste nog planera in ytterligare en helg i norr innan sommaren...

Inga kommentarer: