torsdag 18 mars 2010

Snart är det påsk

Det är lite läskigt för veckorna bara flyger iväg. Det var nyss sportlov och imorn skickar vi ut lappar inför påsklovet, hjälp! Förra veckan var jag lärare måndag till torsdag, vilket gick förvånansvärt bra. Inte för att jag inte tror att jag kan det, men klassen jag jobbar i är ju lite nyckfull så man vet aldrig hur en dag ska bli när man kommer till jobbet. Den här veckan är ju helt plötsligt också snart slut och den hann ju knappt börja. Jag har i alla fall fått lite gjort den senaste tiden, framförallt på syfronten. Jag har dels sytt lite kläder till Hugo i Umeå, dels sytt gardiner till ett av grupprummen på jobbet (jag ska sy ett par till, men det får bli till veckan). Sen har jag varit kulturell och varit på Magasin 3 och tittat på skojig modern konst. Jag har även pallrat mig iväg till SATS och tränat ett par gånger, vilket har varit riktigt skönt.

Imorn åker jag till Umeå efter jobbet. Det ska bli riktigt kul! S är dock lite orolig för om jag ska orka festa två dagar, men jag tror det ska gå bra. Utöver att gå ut ska jag givetvis träffa lite folk och hänga lite på stan. De små kläderna till Hugo får dock skickas med posten för de är dessvärre på besök och hos släkt och vänner i söder i veckan så jag missar dem, vilket är väldigt trist.

Inga kommentarer: