söndag 27 december 2009

På tåget mot Stockholm

Sitter på tåget på väg mot Stockholm igen. Det har varit 5 väldigt härliga dagar i Karlstad. Jag har varit bra på att bara ta det lugnt och inte boka upp mig på för mycket. Antalet gånger jag stuckit näsan utanför dörren är lätt räknade. På juldagen var det som vanligt häng hos EP med tjejerna, vilket var mycket trevligt. Pga min brist på energi hoppade jag över utgången och åkte hem istället - vuxet och klokt. Igår var hela familjen och såg på hockey. Det var en jäkla skitmatch (suddenförlust) mot Rögle, men det var häftigt att få se Jörgen Jönssons tröja hissas upp i arenan. Idag har jag överraskat både mig själv och andra genom att frivilligt ge mig ut på längdskidor. Jag har alltid hävdat, och gör det fortfarande, att det är ett livsfarligt åkdon då det saknas stålkanter på skidorna. Pappa och jag var ute i ca en timme och det var riktig roligt. Jag undvek skador, men lär få känna på träningsvärken imorn...

Inga kommentarer: