måndag 20 juli 2009

Projekt och bullfest

För ett par veckor sen var jag lite "orolig" för att jag skulle bli alldeles rastlös av att vara ledig så här länge. Det har dock gått över förväntan och än kryper jag inte på väggarna. I torsdags gjorde jag en lista över mina syprojekt och jag har redan kunnat bocka av två små plagg och ytterligare tre är tillklippta. Fuskoverlocksömmen är min nya kompis och det enda jag fått sprätta hittills (peppar, peppar) är när lapparna inte hamnar där jag vill och det kan jag leva med. Jag har även gjort en lista över min filurtillverkning så jag har koll på läget. När jag kom hem till Ä idag för att baka bullar möttes jag av en utflyttad sköldpadda, vilket var lite roligt. Bullarna blev supergoda och avnjöts med kall mjölk samtidigt som vi såg filmen om Johnny Cash; en riktigt bra kombination.

Inga kommentarer: