fredag 10 juli 2009

och regnet bara öser ner...

Tömde regnmätaren för en timme sen och då var den full... Nu har den fyllts med ett par nya millimeter och de grå regnmolnen verkar inte vilja dra vidare. Kontentan av detta är att filurproduktionen fortsätter och igår fick en sköldpadda ett nytt hem. Under de senaste dagarna har jag även fått två vänner att börja virka igen, så idag ska jag och Ä till Stick och sy och köpa garn och virknål till henne. För ett par år sedan var jag inne i en mössvirkningsperiod som också smittade av sig på andra...

Utöver filurtillverkningen har jag hunnit med att tvätta nästan alla nya fina tyger jag köpt och idag fick jag mail om att mina namnlappar är på väg hit så i helgen ska jag nog börja sy...

1 kommentar:

L sa...

och jag tyckte jag var pysslig som lyckats sy ett par gardiner :-)