onsdag 8 juli 2009

Begynnande rastlöshet

Ibland är jag inte den mest effektivaste som går i ett par skor, så de senaste åren har präglats av "För mycket att göra, men för lite tid". Nu är jag helt ledig och tillbaka i Karlstad efter en bra stockholmstur med följande innehåll:
* en varm tågresa, som gick fort tack vare sällskap av en klasskompis från gymnasiet så nu är jag uppdaterad.
* en slö och varm fredag som avslutades med konsert på Långholmen med Anna Ternheim och Thåström. Alla vill till himmelen var helt klart bäst, men Var e vargen och avslutande Die mauer kommer tätt därefter.
* klänningsradaren slogs på och en tålmodig S hängde med på stan när ett 20-tal klänningar provades, 2 inhandlades och vi fick veta att det regnade i sidled ute. Härlig avslutning med rosévin och käk på en uteservering.
* uteblivet badväder innebar promenix och skofynd. Projekt "receptsamling" inleddes. Det tar 7 min att cykla till konsum vid spånga torg.
* bror kom till storstan, vi startade kostymradarn, jag höll hårt i pengarna och agerade bärhjälp coh smakråd.
* tisdagen började där måndagen slutade, men avslutades på ett tåg västerut. Yatzy i 1:or och bonus på första delen grundlade segern.

Nu blir det Karlstad ett par veckor under devisen "För lite att göra och för mycket tid".

Inga kommentarer: