måndag 27 juli 2009

Bröllop och annat...

Är tillbaka en sista sväng till Karlstad. Det blev en bra helg i Härnösand. Regnet behagade hålla sig på avstånd under lördagen så brudparet (och vi gäster) slapp bli blöta. Festligheten innebar att alla kusiner fick möjlighet att ses på samma gång, vilket var en spännande, roande, speciellt och ibland enerverande upplevelse - vi är väldigt olika - men det var givetvis roligt att ses också. På fredagen var vi förbi brudparet och kollade läget, samt överlämnade paket till deras son som fyllt 1 år. Läget var under kontroll och Lucas fick såklart ett litet kit med hemsydda kläder, vilket emottogs med glädje och viss beundran. Jag gjorde tydligen ett visst intryck för ungefär ett dygn senare satt jag i deras kök och lade upp min kusins kostymbyxor 3,5 timme innan vigseln... "Läget under kontroll...?!?" Vi är som sagt rätt olika... Jag hann dock klart med god marginal så brudgummen kom i tid till bröllopet och jag slapp gå på festen i jeans och t-shirt.

Det blev även en tur till Näsåker i fredags. Det var kul att åka dit och få träffa S, samt spana in festplatsen även om det inte hänt så mycket där än. På ett sätt känns det skönt att ha en vecka i Karlstad nu, men samtidigt känns det märkligt och ganska trist att inte åka på Urkult.

1 kommentar:

Erika sa...

Jag tycker också att det är både märkligt och trist att inte vara i Näsåker just nu. Man ska ju vara där eller åtminstone på väg dit nu.