måndag 16 februari 2009

6:e gången gillt - tror jag

Så har jag sett Håkan Hellström live - igen. I fredags såg jag honom för tredje gången under ett år och trots en fantastisk konsert så blir det en tredjeplats av dessa tre konserter. Eftersom jag alldeles tappat räkningen på hur många gånger jag har sett honom sen premiären på Emmabodafestivalen sommaren 2000 är det svårt att rangordna konserterna, men fredagens upplevelse är inte topp 3 i alla fall.

Lördagen innebar dagsresa till Skellefteå för dömning. Väl hemma blev det snabb peppning för förfest hos E och sedan utgång på Club Zoo. Det blev en mycket rolig kväll som gick i dansens tecken. Ett litet minus för att de glömt installera ventilation på den annars nya, fina övervåningen på TC.

Helgen innebar även att jag inte längre är helt lost i skaljacksdjungeln. Nu ska jag bara ta tag i saken och beställa. Tack C för guidningen!

---------------------------------------------------
Efter lite efterforskningar bland gamla festivalarmband och spelscheman så tror jag att jag såg min sjätte konsert med Håkan i fredags, men helt säker är jag inte...

Inga kommentarer: