måndag 17 november 2008

Lunchpromenader

Jag har en ny strategi för att få ordning på mitt märkliga sovande eller ickesovande - välj det som passar bäst. Strategin är att ta sig en promenad någon gång under dagen innan solen gått ner, vilket innebär mellan typ 10 och 14, dvs. en lunchpromenad, med syftet att få en dos dagsljus. Jag premiärgick således idag, trots att solen lyste med sin frånvaro, och jag ackompanjerade min promenad med det fantastiska programmet "På minuten". När jag var yngre lyssnade vi alltid på det till söndagsfrukosten, om jag inte minns helt fel. Av nån outgrundlig anledning har jag på senare år glömt bort programmets existens, men så idag kom jag på det och laddade därför kvickt hem ett avsnitt via podradion.

Väl hemma igen efter 30 minuters fnissande, tur att jag inte mötte så många, har jag laddat hem några avsnitt till som jag ska lyssna på under mina lunchpromenader. Nu blir det till att attackera nån form av metodbok tror jag...

Inga kommentarer: