onsdag 16 juli 2008

Sommar i P1

När jag satte på radion på mobilen strax efter 13 idag gjorde jag det med viss skepsis. Dagens sommarpratare var lyssnarnas val... En 19-årig tjej gav den, som hon själv presenterar sig, blyga flickan en röst. När klockan var 14.27 och signaturmelodin spelades igen som avslutning var jag positivt överraskad. Förutom att hon genom hela programmet spelade fantastisk musik så gav hon en avskalad bild av sin skolgång som berörde mig som blivande lärare. Att höra hur en person kan gå 12 år i skolan och ständigt vara osynlig för allt och alla skrämde mig. Jag hoppas innerligt att jag kommer att kunna vara uppmärksam och se dessa elever. Verkligheten närmar sig och historier som Yrsas berör och påminner om hur komplext mitt yrkesval är, men jag ser fram emot utmaningarna.

Inga kommentarer: