onsdag 19 mars 2008

Turbulens

Nu ska jag bara skriva slutdokumentet, eller snarare ordbajsa ihop ett slutdokument, skriva en kort restuppgift och sen är VFU-kursen slut. Idag har vi haft uppföljning och redovisningar hela dagen, usch. Det känns så trist när en helt fantastisk VFU-period avslutas med skituppgifter på universitetet. Tur att jag ska vikariera imorn så jag får tillbaka den goa känslan jag hade när jag åkte från fritids igår vid 16-tiden och hade fått hejdå-kramar av barnen när de gick hem.

I övrigt så råder en del turbulens på vissa fronter. Stöttningen är i alla fall total och jag håller mig i bakgrunden. För mig är det inte på liv och död, men jag eftersom jag brinner för att Umeå universitet ska ha den bästa lärarutbildningen så känns det bittert att inte få kunna bidra med min kompetens. När jag radar upp allt jag gjort under mina 4,5 år på Umeå universitet så blir listan rätt lång och jag får faktiskt lov klappa mig själv lite på axeln. Vi får se hur det går...

Inga kommentarer: