måndag 17 mars 2008

Back on track!

Sedan jag blivit frisk från vad-det-nu-var så har jag känt mig riktigt pigg och på gång igen. Det där med att vara sjuk är kanske inte så dumt ändå... Låta kroppen få vila och verkligen få rensa ur vad-det-nu-är som spökar. Helgen blev därför lugn med häng och ett glas vin på Stippan i fredags och en soft kväll på Matematikgränd i lördags. Pussel, plugg och promenader har annars varit lite av helgens ledord.

Idag har det varit påskpyssel för hela slanten på skolan på andra sidan älven och på eftermiddagen försökte jag och ett barn bygga en snölykta vilket gick mindre bra. Det är dock lite vemodigt för imorn gör jag min sista dag. Jag förstår inte hur drygt 7 veckor kan gå så fort. Borde ta tag i de uppgifter som ska redovisas på universitetet på onsdag, men det känns inte så lockande. Det är roligare, och mer spännande, att följa kvartsfinal 4 i hockeyslutspelet på internet...

Inga kommentarer: