torsdag 27 mars 2008

Röster från bordet bredvid

Hjälp mig! Sitter på ett fik på Campus och ska strax röra mig hemåt efter ytterligare en ineffektiv dag sett ur studiesynpunkt, men mycket effektiv sett ur andra perspektiv. Vid bordet bredvid mig sitter tre killar runt 25 år som läser nåt ekonomiartat. De verkar vara från Stockholmstrakten, eller vill i alla fall låta som att de kommer därifrån. Diskussionen rör löner och "hur man lätt skulle kunna tänka sig att gå ner några tusenlappar i lön för att få göra nåt roligt på jobbet". Vidare diskuterar de var man kan tänkas jobba och huruvida Nek, statistik eller statsvetenskap är bäst att ha i sin examen och att man borde läsa på många olika universitet för att... eller jag förstår inte vad syftet skulle vara. Nivån på diskussionen är i alla fall fruktansvärd.

Nu ska jag gå hem och diska undan efter gårdagen för snart kommer J o J, yesyesyes!

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag tycker att det här ska betraktas som ett arbetsmiljöproblem faktiskt.

/E