tisdag 11 mars 2008

Feber, böcker och SVT

Febern har fortfarande greppet om min kropp. Den pendlar som en jojo. Upp - ner - upp - ner... Just nu är den nere, men snart kommer den vända upp igen - jag lovar.

Idag läste jag ut Åsa Linderborgs bok "Mig äger ingen". Läs den om du inte redan gjort det! Det är en jättefin skildring av en pappa-dotter-relation, som trots missbruk och fattigdom överlever. Nu har jag börjat läsa kritikerrosade "Snabba cash" av Jens Lapidus. Röda rummet väntar fortfarande på att bli utläst, men det får bli ett senare projekt.

SVT har lyckats igen. Igår sändes den sista delen av dramaserien Kungamordet. Jag försökte se första avsnittet, men fastnade inte utan zappade vidare då för 3 veckor sedan. Förra veckan såg jag dock del 3 och blev helt fast. Del 1 och 2 sågs på datorn igår på dagen och på kvällen visades den avslutande delen. De lyckas i allt från dialog, till ljussättning, klippning, rollbesättning, timing och musik. Avsnitten finns på SVT play i nån vecka till så ta dig tid att titta. Heja TV-licensen!

Inga kommentarer: