tisdag 26 februari 2008

Gipsfri, men med spagettiarm

Okej, armen ser död ut och blixten förstör allt som vanligt. Man kan dock se att min arm är försvunnen... Mellan de två röda pilarna på den övre bilden var benet helt av, men eftersom jag ramlade och tog emot mig så snyggt (?) så har det läkt fint och sjuksköterskan på ortopeden var mycket imponerad över hur rörlig jag var. Jag instämmer dock inte riktigt i den bedömningen för handleden känns riktigt stel. Det kändes således ordentligt när jag gjorde mina rehabövningar, vilket innebär att jag ska böja handleden i olika riktningar och liknande. Detta ska göras 1-5 gånger dagligen i några veckor, woho! Inget styrketränande på IKSU än på ett tag alltså.

Det känns oavsett mycket bra att vara av med gipset och verkligen ha två händer att tillgå, även om jag nog kommer känna mig som 1,5-armad ett tag till framöver. Om ca 1 år ska jag vara helt återställd - förhoppningsvis.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag tycker i alla fall att den nedre bilden är snyggare än den övre...../din ömma, men mycket hesa...